Uurimuslik keskkonnaseiklus
Milliseid vahendeid ja meetodeid kasutavad teadlased keskkonna uurimiseks? Kuidas saab arvamusest teaduslik fakt? Mille poolest sarnaneb teadlase töö disaineri tööga? Mille poolest erineb vaatlus katsest? Nende küsimustele saab vastuse lõimides teooriat praktikaga osaledes uurimuslikul maastikumängul, mille käigus kasutatakse rühmades erinevaid vahendeid ja meetodid kogu Sagadi mõisa hõlmavas maastikumängus.
Programm tutvustab loodusteadusliku uurimismeetodit, pakkudes praktilist kogemust uuringu kõigi etappide läbiviimisel. Arendab meeskonnatööd ja esinemisoskust.
Sihtgrupp gümnaasiumiõpilased Grupi suurus kuni 30 õpilast Aeg ~ 5 tundi Toimumisaeg aastaringselt Hind 150 € / grupp |
Seos õppekavaga
„Loodusained“
„Uurimistöö alused“
Läbivad teemad „Keskkond ja jätkusuutlik areng”; „Teabekeskkond“; „Tehnoloogia ja innovatsioon“
Eesmärgid
Programmi läbides, õpilane• oskab kasutada loodusteaduslikku meetodit info kogumiseks;
• sõnastab uurimisküsimusi või hüpoteese, kontrollib muutujaid vaatluse või katsega, analüüsib ja tõlgendab tulemusi ning teeb tõenduspõhiseid järeldusi;
• oskab kasutada erinevaid uurimisvahendeid;
• mõistab looduse ja sotsiaalkultuurilise keskkonna seoseid ja eripära;
• arendab meeskonnatööd ja esinemisoskust
Õppeprogrammi käik ja ajakava:
Sissejuhatus (10 min)
Tutvustatakse programmi töökorraldust ja ajakava.
Tegevused looduskoolis (60 min) – rühmatöö
1) Eelteadmiste aktiveerimine
2) Teemasse sissejuhatav esitlus
3) Vahendite ja miniuurimuste tutvustus
Tegevused Metsakeskuse hoonetes ja terriotooriumil (120 min) – rühmatöö
Miniuurimused:
• Keskkonnauuringud siseruumides (Metsamuuseum)
• Veekeemia (Looduskool)
• Ioniseeriv kiirgus (Härrastemaja)
• Puude mõõtmine (Park)
• Okaspuude mitmekesisus (Looduskool)
• Mändide mitmekesisus (Dendropark)
• Fotosüntees (Looduskool)
• Dendrokronoloogia (Looduskool)
• Ilmakaarte määramine looduses (Park)
Puhkepaus (20 minutit)
Soovikorral pakume sooja teed oma kaasa toodud toidu kõrvale.
Tegevused looduskoolis (90 min) - rühmatöö
- Ühe miniuurimuse kohta uurimisplaani koostamine, uurimisküsimuse püstitamine, tulemuste analüüsimine ja järelduste tegemine
- Esitluse koostamine oma valitud miniuurimuse kohta
- Minikonverents erinevate uurimustulemuste esitlemiseks
Meetodid ja vahendid
Programmi käigus kasutame uurimusliku õpet, mõõtmiste teostamist, seoste loomist, analüüsioskust ja rühmatööd.
Vahendid:
Esitlus „Uurimusliku õppe vahendid ja meetodid“
Maastikumängu materjalid – temaatilised info/töölehed
Uurimuse vormistamise ja esitluse koostamise juhendmaterjalid
Erinevad uurimisvahendid, sh Vernier Labquest andmekoguja koos erinevate sensoritega
Mikroskoop, binokulaarid
Kõrgusmõõtjad, mõõdulindid