Uurimuslik keskkonnaseiklus
Milliseid vahendeid ja meetodeid kasutavad teadlased keskkonna uurimiseks? Kuidas saab arvamusest teaduslik fakt? Mille poolest sarnaneb teadlase töö disaineri tööga? Mille poolest erineb vaatlus katsest? Nende küsimustele saab vastuse lõimides teooriat praktikaga osaledes uurimuslikul maastikumängul, mille käigus kasutatakse rühmades erinevaid vahendeid ja meetodid kogu Sagadi mõisa hõlmavas maastikumängus.
Sihtgrupp gümnaasiumiõpilased Grupi suurus kuni 30 õpilast Aeg ~ 5 tundi Toimumisaeg aastaringselt Hind 150 € / grupp |
Seos õppekavaga
G ainevaldkonna „Loodusained“ pädevus – uurimuslik õpe
Läbivad teemad „Keskkond ja jätkusuutlik areng”; „Teabekeskkond“; „Tehnoloogia ja innovatsioon“
Eesmärgid
Õpilane:
1) kasutab loodusteaduslikku meetodit info kogumiseks; sõnastab uurimisküsimusi või hüpoteese, kontrollib muutujaid vaatluse või katsega, analüüsib ja tolgendab tulemusi ning teeb tõenduspõhiseid järeldusi;
2) oskab kasutada erinevaid uurimisvahendeid;
3) mõistab looduse ja sotsiaalkultuurilise keskkonna seoseid ja eripära;
4) arendab
meeskonnatöö ja esinemisoskust
Sisu
Tutvumine uurimisvahenditega, rühmadeks jagunemine
Esitlus uurimusliku töö vahenditest ja meetoditest
Erinevate vaatluste /mõõtmiste läbiviimine looduskoolis jt mõisakompleksi hoonetes, pargis ja arboreetumis.
Rühmad koostavad esitluse ühe läbiviidud teema põhjal
„Minikonverents“ – esitluste kaitsmine
Kokkuvõte ja tagasiside
Õppematerjalid, vahendid
Esitlus „Uurimusliku õppe vahendid ja meetodid“
Maastikumängu materjalid – temaatilised info/töölehed
Uurimuse vormistamise ja esitluse koostamise juhendmaterjalid
Erinevad uurimisvahendid, sh Vernier Labquest andmekoguja koos erinevate sensoritega
Mikroskoop, binokulaarid
Kõrgusmõõtjad, mõõdulindid
Teatmeteosed, määrajad
* Näiteid maastikumängu teemaatikast
- Keskkonnauuringud siseruumides
- Veekeemia
- Ioniseeriv kiirgus mõisahoonetes
- Puude mõõtmine
- Okaspuude mitmekesisus
- Mändide mitmekesisus
- Fotosüntees
- Dendrokronoloogia
- Ilmakaarte määramine looduses